Pamätník a hrob pre potratené deti v Osikove. Zostrih zo slávnosti požehnania 12. novembra 2023

16.11.2023

Toto dielo pomoci pre rodičov, ktorí stratili svoje dieťa ešte skôr ako sa stihlo narodiť, sa nachádza neďaleko vstupnej brány. Pozostáva z dvoch častí. Na kamennom bloku sa nachádza súsošie Pomník nenarodeným deťom. Jeho autorom je Mgr. Art. Martin Hudaček. 

Na skale sa nachádza tabuľa s biblickým textom od proroka Izaiáša: "Ktože mi týchto porodil? Veď ja som bezdetná a neplodná, zajatá a vzdialená, kto teda týchto vychoval? Hľa, ja som ostala sama, odkiaľže sú títo?" (Iz 49, 21) 

Druhú časť tvorí spoločný hrob pre potratené deti. Zriaďovateľom a správcom hrobu je obec Osikov. Hrob je určený pre obyvateľov obce, resp. pre ostatné obce vo farnosti (Fričkovce, Vaniškovce), prípadne po dohode aj pre ďalších. 

Ak sa rodičia potrebujú poradiť ako postupovať v príprave na pohreb, môžu využiť linku pomoci 0948 66 58 99. 

Slávnosť požehnania pamätníka a hrobu sa konala v nedeľu, 12. novembra 2023. Začala svätou omšou o 10:30 vo farskom kostole v Osikove. Spolu s miestnym duchovným koncelebroval o. Dušan Škurla, poverený apoštolátom ochrany života v košickej arcidiecéze. Následne sa zhromaždenie presunulo na obecný cintorín. Pred obradom požehnania sa prítomným prihovoril starosta obce Ing. Jozef Kvokačka, PhD., autor súsošia Mgr. Art. Martin Hudaček a osikovský farár Mgr. Pavol Štefúrik. 

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky