Modlitby za duše v Očistci

16.10.2022

Najláskavejší a najmilostivejší Bože, 

zmiluj sa nad všetkými dušami v Očistci a vysloboď ich z hrozných očistcových múk. 

Zmiluj sa nad nimi pre Tvoju nekonečnú lásku a milosrdenstvo a na ich úzkosti vzhliadni s otcovskou láskou. 

Zabudni na ich hriechy a krehkosti, skrze svojho najmilšieho Syna, Ježiša Krista, v ktorého silne verili a dúfali, vysloboď ich a pre Jeho horké umučenie odpusť im zaslúžené pokuty. 

Nedrž ich dlhšie v ich smutnom väzení, aby Ťa tým viac milovali a tým radostnejšie velebili na večné veky. Amen.

V: Odpočinutie večné daj im, Pane!

R: ... a svetlo večné nech im svieti!

Duše všetkých verných zomrelých, pre milosrdenstvo Božie, 

nech odpočívajú v pokoji. Amen.

Ó, Mária, Matka Božia, Matka milosrdenstva, pros za nás a za zomrelých!

Sv.Ruženec za duše v Očistci

Prostredníctvom Lucie Panna Mária dala modlitbu svätého ruženca za duše v Očistci, ktorú je potrebné sa modliť:

Ruženec za duše v Očistci
Modlí sa ako klasický ruženec, ale s týmito tajomstvami:
1. Pane Ježišu, pre tvoje veľké milosrdenstvo dovoľ dušiam v Očistci prekročiť tvoju nebeskú bránu.
2. Pane Ježišu, ty si milostivý, dovoľ im uvidieť tvoju svätú tvár.
3. Pane Ježišu, prijmi ich a pripočítaj k zástupu svojich vyvolených.
4. Pane Ježišu, keď už budú v tvojom príbytku, daj, aby sa tam tešili so všetkými tvojimi archanjelmi.
5. Pane Ježišu, keď sa budú pri tebe tešiť, naplň ich svojou milosrdnou láskou.

Po každom Sláva Otcu nasleduje ešte: 

"Odpočinutie večné daj im, Pane, a svetlo večné nech im svieti. 

Nech odpočívajú v pokoji. Amen."

Litánie za zomrelých

Pane, zmiluj sa. Pane, zmiluj sa.

Kriste, zmiluj sa. Kriste, zmiluj sa.

Pane, zmiluj sa. Pane, zmiluj sa.

Otec na nebesiach, Bože - zmiluj sa nad dušami v Očistci.

Syn, Vykupiteľ sveta, Bože - zmiluj sa nad dušami v Očistci.

Duch Svätý, Bože - zmiluj sa nad dušami v Očistci.

Svätá Trojica, jeden Boh - zmiluj sa nad dušami v Očistci.


Svätá Mária - oroduj za nich.

Svätá Božia Rodička - oroduj za nich.

Svätá Panna panien - oroduj za nich.

Matka Bolestná - oroduj za nich.

Svätý Michal archanjel - oroduj za nich.

Všetci svätí anjeli a archanjeli - orodujte za nich.

Svätý Ján Krstiteľ - oroduj za nich.

Svätý Jozef - oroduj za nich.

Všetci svätí patriarchovia a proroci - orodujte za nich.

Svätí Peter a Pavol - orodujte za nich.

Svätý Ján - oroduj za nich.

Všetky sväté neviniatka - orodujte za nich.

Všetci svätí apoštoli a evanjelisti - orodujte za nich.

Svätý Štefan - oroduj za nich.

Svätý Vavrinec - oroduj za nich.

Všetci svätí mučeníci - orodujte za nich.

Svätý Gregor - oroduj za nich.

Všetci biskupi a vyznávači - orodujte za nich.

Všetci svätí mnísi a pustovníci a všetci svätí učitelia Cirkvi - orodujte za nich.

Svätá Mária Magdaléna - oroduj za nich.

Svätá Katarína - oroduj za nich.

Všetky sväté panny a vdovy - orodujte za nich.

Všetci Boží svätí a sväté - orodujte za nich.


Buď im milostivý - zľutuj sa nad nimi, Pane.

Buď im milostivý - vyslyš ich, Pane.

Od všetkého zla - vysloboď ich, Pane.

Od všetkých trestov - vysloboď ich, Pane.

Od Tvojho hnevu - vysloboď ich, Pane.

Od Tvojej prísnej spravodlivosti - vysloboď ich, Pane.

Od moci zlého nepriateľa - vysloboď ich, Pane.

Od bolestných múk - vysloboď ich, Pane.

Od hrozného väzenia - vysloboď ich, Pane.

Od ukrutného ohňa - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje obdivuhodné vtelenie - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje sväté narodenie - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje najsladšie meno - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoj útek do Egypta - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoj krst a svätý pôst - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoju hlbokú poníženosť - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoju dokonalú poslušnosť - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoju veľkú tichosť a trpezlivosť - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoju nekonečnú lásku - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje prehorké umučenie - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoju úzkosť a krvavý pot - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje väzenie - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje najbolestnejšie bičovanie - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje ukrutné tŕním korunovanie - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje zneváženie a krivé obžalovanie - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje nespravodlivé odsúdenie - vysloboď ich, Pane.

Pre najťažšie nesenie kríža - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje ukrutné ukrižovanie - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje bolestné opustenie - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoju horkú smrť - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvojich päť svätých rán - vysloboď ich, Pane.

Pre všetku Tvoju krv vyliatu za nás - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje slávne zmŕtvychvstanie - vysloboď ich, Pane.

Pre Tvoje nanebovstúpenie - vysloboď ich, Pane.

Pre zoslanie Ducha Svätého - vysloboď ich, Pane.

Pre zásluhy a príhovor Tvojej najsvätejšej matky - vysloboď ich, Pane.

Pre zásluhy a príhovor všetkých Tvojich svätých - vysloboď ich, Pane.


My, hriešnici - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si trpiacim dušiam odpustil - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si im zmazal všetky viny - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si ich prosby a volanie vyslyšal - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si ich z múk a trápenia vyslobodil - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si ich skrze krv nového a večného zákona vyslobodil z ťažkého väzenia - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby všetci mali účasť na zásluhách putujúcej Cirkvi - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si ich skrze Tvojich svätých anjelov potešil - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si ich skrze svätého Michala archanjela odprevadil do večného svetla - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si ich čím skôr obdaroval pohľadom na Tvoju svätú tvár - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si našim zomrelým rodičom, bratom, sestrám, priateľom a dobrodincom, dal večnú slávu - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si opusteným a zabudnutým dušiam preukázal svoju milosť - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si všetkým dušiam verných zomrelých udelil večné odpočinutie - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Aby si nás milostivo vyslyšal - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Ježišu, Syn Boha živého - prosíme Ťa, vyslyš nás.

Baránok Boží, Ty snímaš hriechy sveta, zľutuj sa nad nimi, Pane.

Baránok Boží, Ty snímaš hriechy sveta, vyslyš ich, Pane.

Baránok Boží, Ty snímaš hriechy sveta, zmiluj sa nad nimi.


V: Odpočinutie večné daj im, Pane.

R: ... a svetlo večné nech im svieti.

V: Od brány pekelnej.

R: Vysloboď ich duše, Pane.

V: Nech odpočívajú v Pokoji.

R: Amen.


Modlime sa:
Bože, Otče najmilosrdnejší a najdobrotivejší, prosíme o Tvoju svätú milosť skrze Tvojho milovaného Syna, Pána a Spasiteľa nášho, Ježiša Krista, a Jeho najdrahšiu Krv vyliatu za ľudské spasenie, skrze Ducha Svätého, Tešiteľa všetkých verných duší, a pre zásluhy a orodovanie preblahoslavenej Panny Márie a všetkých Tvojich svätých, vzhliadni svojím milosrdným okom na duše nachádzajúce sa v očistci, zvlášť na A. M. (na dušu zomrelého M., dnes pochovaného, za ktorú sa dnešná svätá omša obetovala, za ktorú sa ročná pamiatka vykonáva), ktoré sa trápia pre svoje hriechy, vysloboď ich, buď im milostivý a daj im večné odpočinutie tam, kde sám kraľuješ v nebeskej výsosti s Tvojím milým Synom a Duchom Svätým, aby Ťa mohli so všetkými svätými chváliť, velebiť a oslavovať po všetky veky vekov.
Amen.

Modlitba za duše v Očistci

Premilý a predobrotivý Pane Bože, prosíme Tvoju dobrotivosť skrze zásluhy Tvojho Syna, nášho Pána, Ježiša Krista, skrze Utešiteľa, Ducha Svätého, na orodovanie Blahoslavenej Panny Márie a všetkých Tvojich svätých, zhliadni milosrdne na tie duše, za ktoré Ťa výslovne prosíme a ak sú Pane, v očistcovom trápení, vysloboď ich a daj im večné odpočinutie, aby Ťa mohli so všetkými svätými chváliť, velebiť a oslavovať na veky vekov. Amen. 

Novéna za duše v Očistci 

od sv. Alfonza Liguori


Svätý Alfonz Mária Liguori: Kresťanská povinnosť pomáhať dušiam v Očistci

Novéna za duše v Očistci od svätého Alfonza Mária Liguori

Úvodná modlitba: Modlitba k nášmu trpiacemu Spasiteľovi za duše v Očistci.


Ó, najsladší Ježišu, pre krvavý pot, keď si trpel v Getsemanskej záhrade, zmiluj sa nad týmito požehnanými dušami, zmiluj sa nad nimi.
Ó, najsladší Ježišu, pre bolesti, ktoré si pretrpel počas krutého bičovania, zmiluj sa nad nimi.
Ó, najsladší Ježišu, pre bolesti, ktoré si pretrpel počas najbolestnejšieho korunovania tŕňmi, zmiluj sa nad nimi.
Ó, najsladší Ježiš, pre trápenie, ktorým si prešiel, keď si niesol kríž na Kalváriu, zmiluj sa nad nimi.
Ó, najsladší Ježišu, pre bolesti, ktoré si pretrpel počas krutého ukrižovania, zmiluj sa nad nimi.
Ó, najsladší Ježišu, pre bolesti, ktoré si pretrpel počas agónie na kríži, zmiluj sa nad nimi.
Ó, najsladší Ježišu, pre nesmiernu bolesť, ktorú si pretrpel v momente, keď si odovzdal svojho ducha, zmiluj sa nad nimi.


(Odporúčajte sa dušiam v očistci a vyslovte svoj úmysel)


Milosrdné duše, prihováram sa k Vám v modlitbe. Vy, ktoré ste tak drahé Bohu a ste v očistci uchránené od straty Boha, modlite sa za mňa, biedneho hriešnika, ktorému hrozí nebezpečenstvo zatratenia a straty Boha navždy. Amen.

Prvý deň
Ježiš, môj Spasiteľ, tak často som si zaslúžil, aby som bol uvrhnutý do pekla. Aké by bolo hrozné moje utrpenie, keby som bol teraz zatratený a musel by som prijať myšlienku, že ja sám som si spôsobil toto zatratenie. Ďakujem Ti za trpezlivosť, ktorú so mnou máš. Môj Bože, milujem ťa nad všetky stvorené veci a zo srdca ľutujem, že som ťa urazil, pretože Ty si nekonečná dobrota. Radšej zomriem, než by som ďalej konal zlo. Daj mi milosť vytrvať. Maj milosrdenstvo s nami i s dušami trpiacimi v očistci. Mária, Matka Božia, príď im na pomoc svojím mocným príhovorom.
Modlitba: Otče náš, Zdravas' Mária a úvodná modlitba.

Druhý deň
Beda ti, nešťastný človek, toľko rokov si už strávil na zemi a nezískal si nič, iba peklo! Vzdávam ti vďaky, Pane, za to, že si mi daroval tento čas, aby som činil pokánie za svoje hriechy. Môj dobrý Bože, mrzí ma, že som ťa urazil. Pošli mi pomoc, aby som využil tento čas, ktorý mi zostal, v službe tvojej láske. Maj milosrdenstvo s nami i s dušami trpiacimi v očistci. Mária, Matka Božia, príď im na pomoc svojím mocným príhovorom.
Modlitba: Otče náš, Zdravas' Mária a úvodná modlitba.

Tretí deň
Môj Bože! Pretože ty si nekonečná dobrota, milujem ťa nadovšetko a celým srdcom ľutujem všetky svoje zlé skutky, ktorými som ti spôsobil bolesť. Daj mi milosť svätej vytrvalosti. Maj milosrdenstvo s nami i s dušami trpiacimi v očistci. Mária, Matka Božia, príď im na pomoc svojím mocným príhovorom.
Modlitba: Otče náš, Zdravas' Mária a úvodná modlitba.

Štvrtý deň
Môj Bože! Pretože ty si nekonečná dobrota, ľutujem z celého srdca, že som ťa svojimi hriechmi urazil. Radšej nech zomriem, ako by som ti mal ublížiť. Daj mi svätú vytrvalosť. Zmiluj sa nad nami a nad dušami, ktoré horia v očisťujúcom ohni a milujú ťa celým svojím srdcom. Ó, Mária, Božia matka, pomôž im svojimi mocnými modlitbami.
Modlitba: Otče náš, Zdravas' Mária a úvodná modlitba.

Piaty deň
Beda ti, nešťastný človeče, keby ťa Pán, uvrhol do pekla, pretože z tohto žalára večnej bolesti niet vyslobodenia. Milujem ťa nadovšetko, ó nekonečný Bože a úprimne ľutujem, že ťa stále zrádzam. Daj mi milosť svätej vytrvalosti. Maj milosrdenstvo s nami i s dušami trpiacimi v očistci. Mária, Matka Božia, príď im na pomoc svojím mocným príhovorom.
Modlitba: Otče náš, Zdravas' Mária a úvodná modlitba.

Šiesty deň
Môj Božský Vykupiteľ, ty si zomrel za mňa na kríži a tak často si sa spojil so mnou vo svätom prijímaní a ja som ti to často oplatil len nevďačnosťou. Teraz ťa však milujem nad všetky stvorené veci. Ó, najvyšší Bože, zmáha ma veľký smútok kvôli mojim zlým skutkom. Radšej nech zomriem, ako by som mal zotrvať v konaní zla. Maj milosrdenstvo s nami i s dušami trpiacimi v očistci. Mária, Matka Božia, príď im na pomoc svojím mocným príhovorom.
Modlitba: Otče náš, Zdravas' Mária a úvodná modlitba.

Siedmy deň
Bože, Otec milosrdenstva, vypočuj ich najvrúcnejšiu túžbu. Pošli im svojho svätého anjela, aby im oznámil, že si stále ich Otcom a sú s tebou zmierení skrze utrpenie a smrť tvojho syna Ježiša Krista, a že nadišiel okamih ich vyslobodenia.
Modlitba: Otče náš, Zdravas' Mária a úvodná modlitba.

Ôsmy deň
Ó, môj Bože! Aj ja som jedným z tých nevďačných ľudí, ktorý napriek tomu, že dostal toľko milostí, opovrhol tvojou láskou a zaslúžil si peklo. Ale tvoja nekonečná dobrota ma doteraz chránila. Preto ťa milujem ťa nad všetky pozemské veci, a je mi ľúto, že som ťa urazil. Radšej nech zomriem, ako by som mal zotrvať v konaní zla. Maj milosrdenstvo s nami i s dušami trpiacimi v očistci. Mária, Matka Božia, príď im na pomoc svojím mocným príhovorom.
Modlitba: Otče náš, Zdravas' Mária a úvodná modlitba.

Deviaty deň
Môj Bože! Ako som len mohol toľko rokov žiť bez teba a tvojej svätej milosti! Ó, nekonečná dobrota, ako dlho si trpel kvôli mne! Odteraz ťa chcem milovať nadovšetko. Je mi hlboko ľúto, že som ťa urazil. Radšej nech zomriem, ako by som mal znova zhrešiť. Daj mi milosť svätej vytrvalosti a nedovoľ, aby som znova upadol do hriechu. Maj milosrdenstvo s dušami trpiacimi v čistci. Modlím sa, aby si zmiernil ich bolesti, skrátil čas ich utrpenia, rýchlo ich zavolal do neba, aby ťa videli z tváre do tváre a naveky ťa mohli milovať. Mária, Matka Božia, príď im na pomoc svojím mocným príhovorom a modli sa za nás, ktorí sme stále v nebezpečenstve večného zatratenia.

Modlitba: Otče náš, Zdravas' Mária a úvodná modlitba.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky